Mobiltelefoni

Bryrup Skole ønsker at bidrage til en fornuftig og ansvarlig kultur omkring mobiltelefoner. Eleverne vil derfor flere gange i løbet af skoleforløbet møde undervisning, der understøtter dette vigtige område i deres almene dannelse.

Følgende praktiske forhold gør sig gældende:

Mobiltelefoner må gerne medbringes på Bryrup Skole.

Den enkelte lærer/pædagog vurderer om det vil være relevant at anvende mobiltelefonen i undervisningen, eksempelvis som lommeregner, ordbog, kamera, musikafspiller e.l.

De enkelte afdelinger (indskoling, mellemtrin, udskoling) aftaler ved skoleårets start hver især fælles retningslinjer for anvendelse af mobiltelefoner i frikvartererne. I udskolingen gives der rum til dialog med eleverne om retningslinjerne. Ved behov kan der laves særskilte aftaler for enkelte elever/årgange.

Alle generelle aftaler kommunikeres mundtligt til eleverne og skriftligt til forældrene.

Hvis de aftalte retningslinjer ikke følges vil der typisk ske det, at elevens mobil afleveres på kontoret, hvor den efterfølgende kan hentes ved skoledagens afslutning.

Revideret og godkendt i skolebestyrelsen 3. maj 2023