Madkultur

På Bryrup Skole ønsker vi at være en sund skole med sunde og glade lærere, pædagoger og elever. Sund skole og sund kost hænger sammen, og sund kost har betydning for børns læring.

Vi forventer, at forældre, lærere, pædagoger og elever bakker op omkring at lade sund kost indgå i skoledagen.

Skolen sikrer, at vilkårene for at udleve princippet er til stede, herunder opmærksomhed på rammerne for og tiden til spisning af madpakker.

Vi forventer, at eleverne:

• Har spist morgenmad
  • Har en god madpakke med
  • Ikke har slik, sodavand og lignende med ind på skolen

Vi forventer ikke:

• At skolens lærere og pædagoger optræder som ”madpoliti” og kontrollerer børnenes madpakker, men hvis man vurderer, at barnet er uoplagt og har svært ved at deltage i undervisningen, bør man naturligvis kontakte forældrene

Ved særlige lejligheder som fødselsdage og lignende, kan principperne fravælges. Det betyder i praksis, at man godt kan tage kage eller slik med i moderate mængder.

Bestyrelsen bakker op om etablering af madordning, hvis der er en leverandør, der byder sig til.

Princippet er gældende for hele skolens virksomhed.

Revideret og godkendt 28. marts 2023