Ansættelser

Princippet anvendes, når der opstår vakante stillinger for pædagogiske medarbejdere på skolen.

Ansættelse af pædagogiske medarbejdere på Bryrup Skole

Ansættelser af 1 års varighed eller mere behandles som faste ansættelser.

Tidsbegrænsede ansættelser med varighed på mere end 1 år behandles som faste ansættelser.

Øvrige ansættelser varetages af skolen

Faste ansættelser

Skolebestyrelsen gives en orientering om alle faste ansættelser inden disse slås op. Ledelsen udarbejder stillingsopslag.

Efterfølgende nedsættes et ansættelsesudvalg blandt skolebestyrelsens medlemmer. Alle bestyrelsens medlemmer (fraregnet eleverne) har ret til at sidde med i udvalget. Der skal som minimum deltage et forældrevalgt bestyrelsesmedlem i udvalget. Ansættelsesudvalget har en ledelsesrepræsentant som formand. Udover medlemmer fra bestyrelsen kan tillidsrepræsentanten for den medarbejdergruppe, hvor til ansættelsen sker, inviteres med i ansættelsesudvalget. Hvis det findes formålstjenligt, kan øvrige medarbejderrepræsentanter ligeledes inviteres med.

Det besluttes fra gang til gang om det er hele eller dele af udvalget, der tager ansøgere ud til samtale. Ansættelsesudvalget deltager i samtalerne og indstiller efterfølgende til skolelederen, hvilken kandidat man ønsker at tilbyde stillingen, hvorefter skolelederen træffer den endelige afgørelse.

Revideret og godkendt i bestyrelsen 20. februar 2023