SFO

Formål:

SFO’en og klubben bidrager til, at alle børn trives, lærer og udvikler sig til livsduelige mennesker. Fritidsdelens fokus er udvikling af barnets sociale og personlige kompetencer, fantasi og kreativitet gennem børnenes egne lege og voksenstyrede aktiviteter.

Fritidsdelens primære mål er at skabe mangeartede lege- og aktivitetsmuligheder i trygge, anerkendende og inkluderende rammer – såvel inde som ude.

Bryrup Skoles fritidsdel har fokus på:

• at mennesker dannes gennem leg.
  • at glæde skaber trivsel og læring. (at glade børn trives og lærer)
  • at styrke barnets selvværd og selvtillid.
  • nærvær og omsorg.
  • at børn der øver sig i at skabe og vedligeholde venskaber, bliver dygtige til det.
  • fællesskaber på tværs af alder.
  • børnenes medindflydelse og medbestemmelse

SFO (0.-3. årgang) og klub (4.-6. årgang) er organiseret således:

• Sneglehuset er for elever fra 0. årgang
  • Søstjernen er for elever fra 1.-6. årgang (de ældste børn har et særskilt rum)

SFO og klub vægter et åbent og gensidigt forældresamarbejde om børnenes trivsel. Forældre er altid velkomne med spørgsmål og skal føle sig godt informeret om Fritidsdelens hverdag.

Lærere og pædagoger samarbejder tæt på årgange om børnenes læring og trivsel.

Princippet er udarbejdet med udgangspunkt i Silkeborg Kommunes lærings- og trivselspolitik og Bryrup skoles værdier.

Læs mere i om ”Hverdagen i SFO” på skolens hjemmeside under menupunktet SFO/Klub.

Godkendt i bestyrelsen 3. maj 2023